Artykuły na blogu
DLACZEGO MOJA PRZEKŁADNIA GŁÓWNA NIE DZIAŁA?
Awarie i przestoje w pracy są naprawdę irytujące. Są czasochłonne, a nieczęsto również kosztowne. Stworzyliśmy dla Ciebie listę pięciu najczęstszych problemów związanych z przekładniami głównymi.
1. Niskie ciśnienie hydrauliczne |
Zdecydowanie najczęstszym problemem jest brak ciśnienia hydraulicznego. Jeśli przekładnia główna jest zużyta, ciśnienie wewnątrz silnika jezdnego spada. Jeśli nie masz pewności, jaka jest prawidłowa wartość ciśnienia, zwróć się do dostawcy. Jeśli ciśnienie w silniku jezdnym nie odpowiada wartości podanej przez dostawcę, przekładnia główna jest prawdopodobnie zużyta i należy zdecydować, czy nadszedł czas, aby kupić nową lub czy warto kupić części zamienne.
Jeśli zmierzone ciśnienie w przekładni głównej jest równe wartości, o której poinformował Cię dostawca, problem prawdopodobnie nie występuje w przekładni głównej, ale gdzie indziej.
2. Napięcie gąsienic |
Jeśli uważasz, że nie masz wystarczającej mocy, lub Twoja maszyna wydaje się skręcać w bok, prawdopodobnie masz rację – ale niekoniecznie jest to wina silnika jezdnego. Przekładnia główna może być w idealnym stanie, ale zbyt ciasny tor powoduje większy nacisk do wewnątrz, czego przekładnia może nie być w stanie zrekompensować. Naprężenie gąsienic poza optymalnym marginesem roboczym może również powodować nadmierne zużycie kół pasowych, rolek i innych części podwozia.
3. Nieprawidłowa prędkość |
Masz problemy z jazdą pod górę? A może kłopoty z jazdą prostą na równej drodze? Tego rodzaju problemy są często spowodowane przez maszynę, w której system kontroli prędkości jest ustawiony w trybie dużej prędkości. Przekładnia główna może wytwarzać większą liczbę obrotów na minutę na drugim biegu, ale na pierwszym biegu może generować znacznie wyższy moment obrotowy. Niekoniecznie musisz wtedy wymieniać silnik jezdny. Możesz w pierwszej kolejności rzucić okiem na swój system sterowania.
4. Głośna przekładnia główna |
Czy z silnika jezdnego dochodzi głośny hałas? Jeśli tak, a moc jest niska, być awarii uległa pompa ładująca. Jest to jedna z najbardziej prawdopodobnych przyczyn, ponieważ do uruchomienia i wyłączenia wewnętrznych hamulców silnika, silnik jezdny wymaga minimalnego ciśnienia. Jeśli hamulce wewnętrzne nie zostaną zwolnione, koparka zmusi silnik do jazdy z włączonymi hamulcami awaryjnymi. Nawet jeśli twoja przekładnia główna nie jest w tym przypadku winowajcą, prawdopodobnie ulegnie uszkodzeniu podczas jazdy z hamulcami awaryjnymi! Jeśli więc usłyszysz głośny hałas dochodzący z dołu, zbadaj jego źródło – nie forsuj!
5. Przekładnia redukcyjna |
Przekładnia redukcyjna znajduje się w górnej części przekładni głównej. To jedna z bardziej delikatnych części silnika jezdnego. W przypadku uszkodzenia przekładni redukcyjnej silnik jezdny nie będzie działał zbyt długo. Jest to bez wątpienia najczęstszy powód, dla którego operatorzy są zmuszeni do wymiany silników jezdnych.
Działania prewencyjne i dobre nawyki konserwacyjne sprawią, że silnik jezdny będzie działał znacznie dłużej. Obejmuje to serwisowanie napędów co 100 godzin pracy. Należy również pamiętać o wymianie filtrów i oleju przekładniowego.
Co teraz? |
Nie udało Ci się znaleźć poszukiwanych informacji? Wyślij wiadomość e-maila do naszego Działu Obsługi Klienta, który chętnie służy pomocą.
Możesz także śledzić nas w mediach społecznościowych i być w 100% na bieżąco z ofertami specjalnymi i innymi, miejmy nadzieję, pomocnymi artykułami.
Telefon: +45 60 17 81 50
E-mail: [email protected]
Twitter: https://twitter.com/FD_Trackmotors